Raad besluit tot aanschaf blaashal bij locatie Spartanen

geplaatst in: Nieuws | 0

De gemeenteraad heeft donderdag 4 juni besloten dat er een blaashal moet komen bij het complex van de Spartanen in Wognum. CDA en VVD dienden hiervoor een voorstel in, gesteund door CU, BAMM en PWF. De hal moet voor 1 oktober a.s. opgeleverd worden. De gemeente Medemblik financiert de hal in eerste instantie, maar SV Spartanen wordt eigenaar en betaalt de gemeente het bedrag in termijnen terug.

De VVD is blij dat dit besluit er ligt. Het capaciteitsprobleem van de Wognumse zaalsportverenigingen speelt al vele jaren en is ons een doorn in het oog. In het coalitieakkoord is vastgelegd dat er een gedragen oplossing voor dit probleem dient te komen. De afgelopen twee jaar heeft VVD-raadslid Tom Beerepoot zich hiervoor intensief ingezet. De voorkeur ging hierbij uit naar een sporthal aangebouwd aan het bestaande Spartanencomplex.

Door de financiële problemen van onze gemeente is de bouw van een permanente sporthal bij Spartanen ‘on hold’ gezet waardoor het capaciteitsprobleem onverminderd blijft bestaan en met name de handbalvereniging Spartanen zeer regelmatig niet in het eigen dorp terecht kan.

Met deze wetenschap sloegen raadsleden Simon Commandeur (CDA) en Tom Beerepoot (VVD) de handen ineen voor een tijdelijke oplossing in de vorm van een blaashal bij Spartanen. Zij hebben intensief overlegd met het bestuur van Spartanen en andere fracties om dit verder inhoud te geven.

Spartanen heeft een uitstekend eigen plan ontwikkeld en steekt ook zelf haar nek uit om deze oplossing binnen bereik te brengen. Het is dan ook verheugend dat het voorstel in de raadsvergadering van 4 juni met een duidelijke meerderheid aangenomen is. Spartanen krijgt haar blaashal en wij willen hen daarmede hartelijk feliciteren en veel succes toewensen. Bovendien kan WF SEW op de dinsdagavonden in de Bloesem gaan trainen en daarmede gaat ook voor hen een wens in vervulling.

De blaashal komt bij het sportcomplex van de Spartanen in Wognum.

Afbeelding: website SV Spartanen