Uitstel belastingbetaling waarschijnlijk ook na 30 juni mogelijk

Er komen extra mogelijkheden voor uitstel van betaling voor gemeentelijke belastingen. Dat zei wethouder Kuipers toe tijdens de raadsvergadering van 16 april. Eerder werd de inning al stopgezet met twee maanden. Maar dat geldt voor iedereen: ook degenen die niet financieel getroffen zijn. De VVD wil dat inwoners, ondernemers en verenigingen met betalingsproblemen ook ná 30 juni extra tijd krijgen. Overeind blijven in de crisis is het belangrijkste. Dus geen boetes en incassobureaus.

Dat voorstel heeft de VVD samen met PWF, BAMM en de CU ingediend. Tijdens de vergadering bleek dat de andere partijen daar niet in meegingen. De wethouder zei namelijk dat hij de mogelijkheden nog onderzoekt en binnenkort de raad informeert. Vermoedelijk krijgen mensen straks wel een aanmaning maar kunnen zij, zonder boetes en kosten, afspraken maken over uitstel van betaling. De VVD-fractie vindt dat voor nu een duidelijke toezegging en wacht de informatie af. Wij houden u op de hoogte.

Mark Raat, fractievoorzitter VVD Medemblik