Gelukkig kurkinfill i.p.v. rubber bij renovatie sportvelden FC Medemblik, VVW en Spartanen

Dankzij reacties van bovenstaande verenigingen en ondanks de matige tot geringe communicatie vanuit de gemeente richting verenigingen, heeft de gemeenteraad toch het juiste besluit genomen om te gaan voor kurkinfill.
CDA en VVD hebben direct na de commissie van 5 maart een wijzigingsvoorstel gemaakt om te kiezen voor kurk in plaats van rubber. BAMM, GroenLinks en ChristenUnie haakten in een vroeg stadium aan en gelukkig op het laatste moment ook Gemeentebelangen, waardoor het voorstel is aangenomen met grote meerderheid. De VVD hecht aan het belang van alle voetbalverenigingen en wilde in de begroting voor komende jaren meer geld reserveren voor de reserve sportvelden.
In het accommodatiebeleid voor komende jaren moet naar de mening van de VVD de sportparken ook worden meegenomen. Namens de VVD-fractie, Jack Stam.