VVD neemt afscheid van drie raadsleden

Donderdagmiddag 24 maart was de laatste vergadering van de gemeenteraad in de ‘oude’ samenstelling. De VVD nam afscheid van drie raadsleden: Dirk Steltenpool, Jan de Vries en Mark Raat. Voor Dirk was het een extra speciaal moment: hij kreeg daarbij de koninklijke onderscheiding opgespeld door burgemeester Frank Streng.

Dirk Steltenpool was sinds 2006 raadslid voor de VVD. Eerst in de oude gemeente Wervershoof, en vanaf 2011 in de fusiegemeente Medemblik. We kennen hem als een altijd gedreven en betrokken collega. Naast de gemeenteraad was hij ruim 25 jaar actief voor de brandweer en in vele andere vrijwilligersfuncties. Hij krijgt nu extra veel tijd vrij voor zijn grote hobby fietsen!

Jan de Vries kennen we als ons deskundig en ervaren raadslid, vooral op het gebied van juridische zaken en ruimtelijke ordening. Sinds 1990 was hij raadslid voor de VVD in Medemblik, toen nog alleen de stad. Met een korte onderbreking tussen 2014-2018 kwam hij na de voorlaatste verkiezing weer in de raad. Ook straks blijft hij actief voor de fractie.

Mark Raat was sinds 2007 VVD-raadslid. Toen als 18-jarige een tijdje de jongste van Nederland bij de start van de fusiegemeente Medemblik. In 2014 en 2018 was hij lijstrekker, en tussen 2014 en 2020 actief als fractievoorzitter. Bij de laatste verkiezingen ambieerde hij geen nieuwe termijn, om meer tijd te kunnen vrijmaken voor werk, hobby’s en privé.

V.l.n.r.: Dirk Steltenpool, Jan de Vries en Mark Raat